مقام معظم رهبری تحولات اخیر در دنیای اسلام را عجیب و بی‌نظیر دانستند و افزودند: این تحولات که مسیر آینده دنیای اسلام را تعیین می‌کند به فضل الهی، با همین آهنگ ادامه خواهد یافت. ايشان راهپيمايي روز جهاني قدس را جاري شدن خون تازه در رگهاي امت اسلامي خواندند و افزودند: با توجه به تلاش مستمر دشمنان اسلام براي فراموش شدن مسئله فلسطين، راهپيمايي روز قدس، معنايي بسيار عميق يافته است.

منیع :شیعه نیوز


www.zamenahoo.ir

وصیت امیرمؤمنان علی ـ ع ـ نزدیک شهادت
«الله الله فی الایتام فلا تغبُّوا افواههم و لا یضیعوا بحضرتکم…
خدا را خدا را در مورد یتیمان ، نکند آنها گاهی سیر و گاهی گرسنه بمانند، نکند آنها در حضور شما در اثر عدم رسیدگی شما از بین بروند
 
   

دیدار حضرت

دیدار حضرت مهدى (ع)

چنانكه در سیره امام حسن عسكرى - علیه السلام - بتفصیل نگاشتیم، از آنجا كه حكومت ستمگر عباسى، به منظور دستابى به فرزند آن حضرت و كشتن او، خانه امام را سخت تحت كنترل و مراقبت قرار داده بود، تولد حضرت مهدى - علیه السلام - بر اساس طرح دقیق و منظمى كه پیشاپیش، از سوى امام در این مورد ریخته شده بود، كاملاً به صورت مخفى و دور از چشم مردم (و حتى شیعیان) صورت گرفت.


مستندترین گزارش در این زمینه، از طرف «حكیمه» عمه حضرت عسكرى - علیه السلام - رسیده كه از نزدیك شاهد تولد حضرت مهدى - علیه السلام - بوده است. اما باید توجه داشت كه این پنهانكارى به آن معنا نیست كه بعدها یعنى در مدت 5 - 6 سال آغاز عمر او، كه امام یازدهم در حال حیات بود، كسى آن بزرگوار را ندیده بود، بلكه - چنانكه یك نمونه از آن را در زندگانى حضرت عسكرى نوشتیم - افراد خاصى از شیعیان در فرصتهاى مناسب و گوناگون به دیدار آن حضرت نائل مى‏شدند تا به تولد و وجود وى یقین حاصل كنند و در موقع لزوم به شیعیان دیگر اطلاع دهند.

دانشمندان ما جریان این دیدارها را به صورت گسترده گزارش كرده‏اند (13)، ولى شاید مهمترین آنها دیدار چهل تن از اصحاب امام عسكرى - علیه السلام - با آن حضرت باشد كه تفصیل آن بدین قرار بوده است:

«حسن بن ایوب بن نوح» (14) مى‏گوید:

ما براى پرسش درباره امام بعدى، به محضر امام عسكرى - علیه السلام - رفتیم. در مجلس آن حضرت چهل نفر حضور داشتند. عثمان بن سعید (یكى از وكلاى بعدى امام زمان) بپا خاست و عرض كرد: مى‏خواهم از موضوعى سؤال كنم كه درباره آن از من داناترى.

امام فرمود: بنشین. عثمان با ناراحتى خواست از مجلس خارج شود. حضرت فرمود: هیچ كس از مجلس بیرون نرود. كسى بیرون نرفت و مدتى گذشت. در این هنگام، امام، عثمان را صدا كرد. او بپا خاست. حضرت فرمود: مى‏خواهید به شما بگویم كه براى چه به اینجا آمده‏اید؟ همه گفتند: بفرمایید. فرمود: براى این به اینجا آمده‏اید كه از حجت و امام پس از من بپرسید. گفتند: بلى. در این هنگام پسرى نورانى همچون پاره ماه كه شبیه‏ترین مردم به امام عسكرى - علیه السلام - بود، وارد مجلس شد. حضرت با اشاره به او فرمود:

«این، امام شما بعد از من و جانشین من در میان شما است. فرمان او را اطاعت كنید و پس از من اختلاف نكنید كه در این صورت هلاك مى‏شوید و دینتان تباه مى‏گردد...» (15).

تبریک

سلام دوستان عزیز عید سعید فطر را با تمام وجود به شما تبریک می گویم.

دل

هست اسراييل نامشروع و پست 
پشت اين نامرد را بايد شكست 
بشكنيد آنان كه ما را بشكنند 
حرمت بيت خدا را بشكنند 
بشكنيد اين قوم نامشروع را 
اين دغل بازان در جنگ خدا 
اي برادر قبله را دزيده‌اند 
كس نمي‌پرسد چرا دزديده‌اند؟ 
روح ابراهيم از اينان در عذاب 
حال احمد از چنين دزدان خراب 
هان و هان اي مسلمين سربلند 
بي تفاوت بودن و خامش به چند؟ 
چند بايد ديد و حتي دم نزد 
بر دهان خصم دون محكم نزد 
آنكه گردد مسلمين را بي‌خيال 
هست بر روي زمين مثل وبال 
مسلمين با قدس همراهي كنيد 
آه دل را آن طرف جاري كنيد 
اشك بايد سيل گردد عاقبت 
تا كه دشمن ويل گردد عاقبت 
«آه آه از دست صرافان گوهرناشناس» 
تا به كي در چنگ غفلت چنگ شب؟ 
با خروش حيدري بايد دمار آري برون 
از زمستان سيه صبح بهار آري برون 
قدس بايد صبح عيد و خانه ياران شود 
تير بر فرق تجاوزگر چنان باران شود 
اين امام عصر(عج) ياري كن به خيل عاشقان 
گرهمه نامهربان باشيم هستي مهربان 

(پرواز)

دل نوشته

با من بگو اي آرزو، از كي نشستي اين چنين‏
زانو گرفــتي در بـغل، در حسرت ماء مــعيــن‏
از جـمـكران تــا كـربلا، يا خـانه عـشـق خــدا
نوري تجلي مي‏ شود، همنام احمد مصطفي‏
روزي بيايد غم مخور، از كوچـه ‏ها صـوت اذان‏
اللَّه اكـبر، يا علي، آمد شـهِ كوي و مـكان....


عدنان

نبرد آرماگدون نوشته  :کریس هال سل   ترجمه:خسرو اسدی


رستگار شدگان "ربوده" خواهند شد:

در گشت سال 1983، كه به سرپرستی فال ول تشكيل شده بود، من به كلايد كه ظاهرا بخشهای زيادی از كتاب عهد عتيق و عهد جديد را از بر كرده بود، گفتم كه درباره چگونگی پايان يافتن حالت جذبه و ربودگی، دچار معما شده‏ام. كتاب مقدس در اين باره چه می‏گويد؟

كلايد گفت كه اصطلاح فرو شدن به حالت جذبه و خلسه در كتاب مقدس يافت نمی‏شود؛ اما به معنای از خود بيخود شدن و ربوده شدن، هست؛ و به صحنه‏ای كه در رساله اول پولس رسول به تسالو نيكيان، باب چهارم، آيه‏های 16 و 17 آمده است، اشاره دارد: "زيرا خود خداوند با صدا و به آواز رييس فرشتگان و با صور خدا از آسمان نازل خواهد شد و مردگان در مسيح اول خواهند برخاست. آنگاه ما كه زنده و باقی باشيم با ايشان در ابرها ربوده خواهيم شد تا خداوند را در ملكوت استقبال كنيم و اين چنين هميشه با خداوند خواهيم بود."

از كلايد پرسيدم: پس مسيح خواهد آمد و رستگاران را در هنگام ربودگی و از خود بيخودی، در خواهد يافت؟(ادامه را بخوانید)

ادامه نوشته

نبرد آرماگدون

نبرد آرماگدون

از سال 1980، این عادت در من پیدا شده است كه هر یكشنبه، برنامه ساعت بشارت انجیل كهن فال ول را در تلویزیون بگیرم.  


براى آنكه مطالب بیشترى درباره خداشناسى هار مجدون فال ول بدانم؛ و دریابم كه پیروانش تا چه اندازه مانند خودش فكر مى‏كنند، در سال 1983، در گشت مسافرتى به سرپرستى او به سرزمین قدس، نام نویسى كردم.

من یكى از 630 نفر مسیحى‏اى بودم، كه از نیویورك به تل آویو پرواز كردیم. در آنجا ما را به گروههاى حدود 50 نفرى تقسیم كردند. به هر یك از گروهها یك اتوبوس و یك راهنماى اسراییلى اختصاص داده شده بود. ما پس از یك استراحت شبانه با اتوبوس هایمان به راه افتادیم.

حالا در این سفر كوتاه، شما هم با من همراه شوید:
ادامه نوشته

دلایل اینکه امام زمان متولد شده است

دلایل تولد امام زمان

عقیده به مهدویت و منجى جهانى در اسلام امرى مسلم است و در دیگر ادیان هم وجود دارد; اما به چه دلیل حضرت مهدى (علیه السلام) متولد شده اند، نه این كه در آخرالزمان به دنیا خواهند آمد؟ دلیل عقلى و نقلمى قطعى داریم بر این كه حضرت مهدى (علیه السلام) قبل از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسكرى (علیه السلام)، متولد شده اند: 1 ـ دلیل عقلى: با توجه به سه مطلب ذیل عقل هر انسان منصفى حكم مى كند به این كه امام زمان (علیه السلام) متولد شده و هم اكنون زنده هستند: الف) در علم كلام به اثبات رسیده كه هیچ گاه زمین نمى تواند از حجت الهى، خالى باشد. در روایات هم به این مطلب تصریح شده است، در روایت است لو بقیت الارض بغیر امام لساخت اصول كافى، ج 1، ص 179. اگر زمین بدون امام باشد، فرو مى رود و نابود مى شود. ب) در علم كلام ثابت شده است كه امامان معصوم بعد از پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) دوازده نفر بیش تر نیستند و همگى از خاندان پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) مى باشند. روایات هم در این مورد فراوان است. ج) یازدهمین امام معصوم ـ حضرت امام حسن عسكرى (علیه السلام) ـ در سال 260 هجرى قمرى در شهر سامرا به شهادت رسیدند، این از مسلمات تاریخ است. نتیجه ى این سه مقدمه این است كه حضرت مهدى (علیه السلام)، قبل از شهادت امام حسن عسكرى (علیه السلام) تولد یافته و به مقام رفیع امامت رسیده اند، و گرنه زمین از حجت و امام خالى خواهند ماند. 2 ـ دلیل نقلمى: الف) روایات: در روایات آمده است كه حضرت مهدى (علیه السلام)، نهمین فرزند امام حسین (علیه السلام) است، ششمین فرزند امام جعفر صادق (علیه السلام) است، پنجمین فرزند امام موسى بن جعفر (علیه السلام) است، چهارمین فرزند امام رضا (علیه السلام) است، سومین فرزند امام محمد تقى (علیه السلام) است، و فرزند امام حسن عسكرى (علیه السلام)است. مجموع این روایات بیش از 780 مورد است. از مجموع این روایات استفاده مى شود كه حضرت مهدى (علیه السلام) متولد شده اند، زیرا حضرت امام حسن عسكرى (علیه السلام) در سال 260 هجرى قمرى به شهادت رسیدند. ب) نقل تاریخى: مورخان شیعه و سنى جریان تولد حضرت مهدى (علیه السلام) و زمان و مكان آن را ضبط كرده اند. مروج الذهب، ج 4، ص 199 ـ ینابیع المودة، ج 3، ص 114. ج) ملاقات حضرت: از زمان تولد حضرت مهدى (علیه السلام) تا این زمان، افراد زیادى حضرت را ملاقات كرده اند، مانند: حكیمه خاتون ـ عمه ى امام حسن عسكرى (علیه السلام)ـ كه شب تولد حضرت در خانه ى امام حسن عسكرى (علیه السلام) بودند و جریان تولد را شاهد بودند. ینابیع المودة، ج 3، ص 114. غیبت شیخ طوسى، ص 141. ابو نصر خادم، حضرت مهدى (علیه السلام) را در گهواره ملاقات نموده است. كشف الغمه، ج 2، ص 499 و اثبات الهداة، ج 7، ص 344. سعدبن عبدالله قمى در زمان حیات امام حسن عسكرى (علیه السلام) با جمعى براى زیارت امام حسن (علیه السلام)به سامرا رفتند، در طرف راست امام كودكى را مشاهده نمودند كه مانند ماه درخشان بود. پرسیدند: این كیست؟ فرمود: مهدى قائم آل محمد (صلى الله علیه وآله وسلم)است. الزام . در زمان غیبت هم افراد زیادى حضرت را ملاقات كرده اند، كه در خصوص ملاقات با حضرت كتاب هایى نوشته شده است.بنابراین حضرت متولد شده اند و گرنه ملاقات با ایشان معنا نخواهد داشت.

پیشنهاد یک کتاب

کتاب :طب الرضا 

نوشته :محسن شکری

انتشارات الهام نور

کتابی بسیار خواندنی از توصیه های پزشکی سلطان طوس شمس الشموس علی ابن موسی الرضا از منظر طب اسلامی

بچه شیعه حرف نداره بخدا

روایت یک متفکر سعودی از ظلم به شیعیان :
دکتر فرحان المالکی از اندیشمندان عربستان طی یادداشتی به دیدار خود با شیعیان در کویت و شرق عربستان اشاره کرد و شیعیان را به خاطر پایبندی بر محبت آل البیت ستود، و افزود: دوستی امثال معاویه و حجاج و یزید و متوکل! (فمن یجادل الله عنهم یوم القیامة)؟ وقت آن فرا رسیده که شیعه را بفهمیم. دشنام و ناسزا و تهدید برای ما سودی ندارد کاش صبر و بردباری و اخلاق و معنویت را از آنها بیاموزیم! گوارا باد بر شیعه!

در زمان غیبت ضغری امام عصر مهدی صاحب الزمان از طریق این افراد یا مردم ارتباط داشتند که اسامی این عزیزان به شرح زیر است (در مقاله های بعدی پیرامون این افراد  که به نواب اربعه شهرت دارند توضیخات کاملی ارائه میشود)

 1- ابوعمرو عثمان بن سعید عمری 

2 - اباجعفر محمد بن عثمان بن سعید عمری 

3 - ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی 

4 - ابوالحسن علی بن محمد سمری

 

                                                        یا مهدی ادرکنی


نظام حقوق زن در اسلام 

نوشته :استاد شهید مرتضی مطهری

کتابی است پیرامون برخی مسائل و مشکلاتی که عده ای  بی خبراز حکمت احکام اسلام بر اسلام وارد میدانند اما استاد ضمن سادگی و همه  فهم بودن کلامشان تمام این  شبهات را پاسخ میگویند.

حتما سر بزنید

در حمایت از مردم میانمار شرکت کنید

www.myanmar2012.ir

نشانه های ظهور

نشانه های ظهور

نشانه های ظهور عبارتند از آن دسته از رخدادهایی که بر اساس پیش بینی معصومین علیهم السلام پیش و یا در آستانه ظهور حضرت مهدی علیه السلام پدید آمد، تحقق هر یک از آنها نویدی از نزدیک شدن آن قیام جهانی است; به گونه ای که با تحقق مجموعه رخدادهای پیش گویی شده و به دنبال آخرین نشانه، حضرت مهدی علیه السلام قیام خواهد کرد .

روشن است که درجه اعتبار و درستی همه این نشانه ها یکسان نیست; ولی این دلیل رد همه آنها نخواهد شد; همان گونه که پذیرش همه آنها به دور از تعقل است .

اگر چه تقسیمات متعددی از نشانه های ظهور شده، ولی آن چه از همه مهم تر می نماید، تقسیم این نشانه ها به حتمی و غیره حتمی است .

نشانه های حتمی آنهایی هستند که پدیدار شدن آنها بدون هیچ قید و شرطی، قطعی و الزامی خواهد بود; بر خلاف نشانه های غیر حتمی .

از روایات فراوانی که در میان آنها روایت صحیح نیز وجود دارد، حتمی بودن نشانه های پنج گانه ذیل استفاده می شود:
1 . خروج سفیانی

 از سخنان معصومین علیهم السلام استفاده می شود که پیش از قیام حضرت مهدی علیه السلام، مردی از نسل ابوسفیان در منطقه شام خروج می کند و با تظاهر به دینداری، گروه زیادی از مسلمانان را فریب می دهد و بخش گسترده ای از سرزمین های اسلامی را به تصرف خود در آورد و پس از اتفاقاتی، در پایان به دست حضرت مهدی علیه السلام، به قتل می رسد .  
2 . خروج یمانی

یکی دیگر از نشانه های ظهور حضرت مهدی علیه السلام، خروج سرداری از اهل یمن است که مردم رابه حق و عدل دعوت می کند . این نشانه در منابع اهل سنت نیز مورد اشاره قرار گرفته است و از پرچم او به عنوان هدایت گرترین پرچم یاد شده است .  
3 . خسف به بیداء

خسف به بیداء، به معنای فرو برده شدن در سرزمین بیداست . مقصود از این نشانه آن است که سفیانی با لشکری عظیم به قصد جنگ با مهدی علیه السلام عازم مکه می شود و در بین مکه و مدینه، در محلی که سرزمین بیدا نامیده می شود، به گونه ای معجزه آسا و به امر خداوند در زمین فرو می روند .  
4 . قتل نفس زکیه

 نفس زکیه، یعنی فرد بی گناه، پاک و کسی که قتلی انجام نداده است . در آستانه قیام حضرت مهدی علیه السلام و در گیرو دار مبارزات زمینه ساز انقلاب مهدی علیه السلام، فردی پاک باخته، مخلصانه در راه امام تلاش می نماید و مظلومانه به شهادت می رسد . 
5 . ندای آسمانی

یکی دیگر از نشانه های حتمی ظهور، ندای آسمانی است; صدایی که در بین زمین و آسمان تولید می شود و به گوش تمامی انسان های روی زمین می رسد . از پاره ای روایات فهمیده می شود که این صدا برای هر قوم و ملتی، به زبان خودآنهاست و ندا دهنده نیز جبرئیل و فرشته وحی خواهد بود .  

در پایان مناسب است به تفاوت های نشانه های ظهور، با شرایط ظهور اشاره شود . این تفاوت ها عبارتند از:

1 . توقف ظهور بر شرایط توقفی، واقعی و از نوع توقف معلول بر علت است; ولی علامات، تنهانزدیک شدن زمان ظهور را می نمایاند . از این رو وقوع ظهور، بدون تحقق این نشانه ها ممکن است .

2 . تحقق همزمان همه نشانه ها یاد گرد آمدن آنها در یک زمان، ضرورت ندارد . نشانه ها می توانند با فاصله های بسیاری اتفاق بیفتند و در زمان واحد گرد نیایند; ولی شرایط چنین نیستند و باید تمام شرایط با هم محقق شوند و در یک زمان اجتماع کنند تا ظهور پدید آید .

3 . نشانه ها پیش از ظهور پدید می آیند و از میان می روند; ولی شرایط کمی پیش از ظهور رخ می دهند و بعد از تحقق ظهور نیز باقی اند

حکایت

شقیق بلخی مردی را گفت :فقیرانتان چه میکنند؟ گفت :اگر یابند ,خورند.نیابند,بردباری کنند.شقیق گفت:سگان بلخ نیز چنین کنند .مرد گفت شما چه میکنید؟شقیق گفت :اگر یابیم ایثار کنیم . اگر نیابیم ,شکر گزاریم

یا مهدی

هر روز از خواب بیدار میشوم به یاد دنیا و کار دنیا در تکاپو برای مال و منال دنیا .در انتظارم نمی گویم نیستم اما در انتظار چرخش چرخ دنیا ,اه دنیا من فریب تو را خورده ام یا تو مرا فریفته ای؟نمی دانم

24 ساعت در خواب غفلت هستم اما 24ثانیه  به یاد عزیزم نیستم در کوچه های انتظار قدم میزنم اما منتظر نیستم در دنیای زندگی میکنم که قرارش از توست هوایش پر از اکسیژین  عشق وجود توست جز به جزش در هم تنیده آواز ستایش تو دارند به امر خدا ,خوش به حال زمین کجای این  ارض خدا منزل داری ,خوش به حال آسمانی که از بالا فرمانبردار شما را مینگرد اه باید به یادت باشم اما نیستم شما پیوسته بر یادمی اما من نه شرمسارم  شرمسار

.میدانم که لیاقت دیدار ندارم میدانم که گناهکارترینم در محضر خدا لیکن امیدوارترینم به رحمت خدا ,امید دارم که خاک ریشه گلی باشم که در هوای شما غنچه میدهد.

سفیانی کیست؟

سفياني مردي سرخ رنگ، بور، چشم آبي، پيشاني پهن و چهار شانه است و صورتي خشن دارد و اثر آبله بر صورتش مشهود است. نقطه سفيدي در چشمش هست که هر که او را ببيند گمان ميکند که کور است در حاليکه اينطور نيست و او خبيثترين مردم است که هيچگاه خدا را نپرستيده است[1]و از نوادگان عثمان و نام پدرش عينيه و يا عنبسه ميباشد. 

سفياني به قدري بددل و شکاک وسنگدل است که همسر خودش را که مادر فرزندانش است را زنده به گور ميکند براي اينكه ميترسد جاي او را لو بدهد.[2]

او قبل از خروج با اظهار زهد و بياعتنايي به دنيا و پوشيدن لباسهاي کهنه و مندرس و نان و نمک خوردن و بذل اموال فراوان دلهاي افراد جاهل و اراذل و اوباش و همچنين گروهي از علماي ساده لوح را نيز به خود جذب کرده بدينوسيله طرفداراني پيدا ميکند و از طرفي در اين زمان سرزمين شام هم ميدان تاخت و تاز چندين لشگر با يکديگر هست که معروفترين اين لشگرها، لشگر اصهب و ابقع است و لشگرهاي ديگر احتمالا حاکمان مناطق مختلف شام و مردمان آن سرزمين هستند(ادامه را حتما بخوانید)
ادامه نوشته

باز هم جمعه

باز هم جمعه شد و غصه ی من تازه شده

                             درد این بی خبری بی حد و اندازه شده

باز هم جمعه شد و چشم به ره مانده شدم 

                             باز از دوری تو خسته و درمانده شدم 

باز هم جمعه شد و از تو خبر نشنیدم

                            باز از ظبی خبری های دلم نالیدم

باز هم درد فراقت کمرم را خم کرد

                               باز دوری تو چشمان مرا پر نم کرد

کشتار گسترده مسلمانان میانمار ادامه داره و همه هیچی به روی خودشون نمیارن همه با خیال راحت دست روی دست گذاشتن و خیلی که متاثر بشن همه چیز رو به امام زمان و ظهور ایشون حواله میکنن و کارها رو رو زمان ظهور واگذار میکنن پس ما مسلمانان به چه دیدی میخوریم مثلا منتظریم !!!خودم رو میگم منتظرم تا افطار بشه و بعد در کمال خوشبختی کاسه حلیم خوشمزه رو سر بکشم و بعد هم برم نماز جماعت تا  همه ببینن من نماز خونم یه وقت دیدی به دردم خورد  خوب من حالا یه مسلمون کامل هستم ....از خودم خجالت میکشم به خدا خجالت میکشم ...تو رو خدا همه بیاین دست بجنبونیم به فکر باشیم ...به فکر

تاسف

متاسفم واقعا متاسفم امروز تو  خیابون  دیدم روزه خواری چقدر اسون شده چقدر قبح موضوع ریخته شده چرا واقعا چرا ؟به نظرم با قانون و جریمه کردن هم کار درست نمیشه باید کار ریشه ای حل بشه  تو رو خدا به گوش باشید ...فریب نظریه ی هر کسی گورش جدا کفنش سوا ی دشمن رو نخورید تذکر بدین چه لسانی و چه عملی ....تو رو خدا دین رو درست به جوون ها نشون بدین تا ارزشش رو بدونن ......

تبریک

سلام تبریک میگم بازم ماهی که در اون تو میهمان مخصوص خدا هستی فرارسید بازم خدا یه جور دیگه روی تو حساب میکنه حواست هست ؟جدی میگم فقط گرسنگی میکشی یا واقعا سعی میکنی عوض بشی ؟خدایی بشی اون جوری بشی که خدا یعنی صاحبت دوست داره ؟به هر حال بازم تبریک چون ما یه برگ برنده دارم و اینکه ما شیعه هستیم پس همیشه برای توبه و برگشت به درگاه خدا و بخشیده شدن  شانس بیشتری دارم .....راستی واسه ظهور آقا دعا کردی جوون؟